Transporteur Eric Mattheeuws en Fluxys slaan handen in elkaar voor bouw CNG-tankstation in Veurne

Transporteur Eric Mattheeuws en gasinfrastructuurbedrijf Fluxys bouwden op de terreinen van de transporteur in Veurne in 2014 een tankstation voor vrachtwagens die op vloeibaar aardgas rijden. Nu werken de twee partners opnieuw samen om de installatie uit te breiden met een publiek toegankelijk tankstation voor gecomprimeerd aardgas (CNG).

Veurne wordt de eerste locatie in de ruime regio waar auto’s CNG zullen kunnen tanken en het station is goed gelegen vlakbij de E40. Het tankstation gaat in het najaar open voor het publiek.

Eric Mattheeuws, CEO
: “Wanneer je de kaart van België bekijkt, zie je dat de mogelijkheden voor CNG-voertuigen om in Zuidwest-Vlaanderen te tanken, onbestaande zijn. Met onze investering doen we die blinde vlek verdwijnen en helpen we mee om dit jaar in ons land de kaap van 100 CNG-tankstations te halen.”

Pascal De Buck, gedelegeerd bestuurder van Fluxys: "Wie overschakelt van benzine of diesel naar aardgas verlaagt onmiddellijk zijn impact op het klimaat, het milieu en de gezondheid. Rijden op aardgas is ook behoorlijk stiller. In Europa rijden al ruim 1 miljoen wagens op CNG rond, met Italië en Duitsland als koplopers. België zit in de staart van Europa, maar de markt is in volle ontwikkeling: het voertuigenpark is sinds begin vorig jaar meer dan verdubbeld tot bijna 6.500 CNG-voertuigen.”